Novosti

Konferencija Dan otvorenih integracija 2011


Danas je održana 6. konferencija Dan otvorenih integracija, koju je organizirala tvrtka KING ICT. Pred punom dvoranom hotela Antunović uvodnu riječ održao je predsjednik Uprave KING ICT-a, Plamenko Barišić koji je sudionicima predstavio program i uveo ih u  konferenciju koja je ove godine posvećena najvažnijim temama, vezanima uz prilagodbu javnog i privatnog sektora ulasku u Europsku uniju.

Kroz predavanja i praktične primjere sudionicima je odgovoreno na pitanja kako se nositi s izazovima tržišne konkurentnosti, regulative te usklađenja s pravnim stečevinama EU. Informacijske tehnologije su nezaobilazan čimbenik u promjenama koje već sada prolazimo. Upravo kroz podizanje efikasnosti, poticanja inovativnosti i povećanja dostupnosti informacija putem primjene ICT tehnologija, možemo brže i kvalitetnije provesti potrebne promjene. 

Eminentni predavači podijelili su sudionicima vlastita iskustva i postignuća u različitim poslovnim segmentima kao i viziju što možemo očekivati u skoroj budućnosti. Na konferenciji su sudjelovali Vladimir Drobnjak, glavni pregovarač RH s EU, Dr. Ivan Gabor mađarski veleposlanik u RH, Ivan Maglić, regionalni direktor Gartner Adriatic, te mnogi drugi stručnjaci koji su na primjerima iz vlastite prakse dali osvrt na prilike i izazove koje pred nas stavlja EU.

Pored predavanja na konferenciji je prikazano najbolje od najboljega, predstavljena su najmodernija rješenja tvrtke KING ICT, koja su na najbolji mogući način pokazala sav sistem integracijski potencijal. Ulaskom u EU posebno će biti važno podizanje razine konkurentnost, koja se najviše očituje kroz sposobnost usvajanja i primjenu najnovijih tehnoloških standarda i inovativan pristup s ciljem stvaranja dodatne vrijednosti za korisnika. 

Na svojevrstan način je upravo prezentacijski postav u demo sobi na vrlo inovativan i orginalan način pokazao pravu vrijednost sistem integracije u praksi, kroz kompleksni sustav centralnog nadzora i upravljanja incidentnim situacijama, primjenu pametne kartice unutar koncepta logičke sigurnosti (digitalnog potpisa, zaštite pristupa računalu..), sustava sigurnog printanja, kao i sustava kontrole pristupa s pohranom biometrijskog uzorka u samoj kartici. Isto tako su predstavljene najnovije tehnologije podatkovnog centra (green IT), rješenja bežičnog prijenosa podataka i IP telefonije, najnovija mrežna rješenja sustava tehničke zaštite te sustavi daljinskog očitanja i upravljanja (metering).

Kroz prezentaciju primjene dokumentacijskih rješenja u praksi pokazalo se koliko kombinacija pametne kartice i naprednog upravljanja dokumentima može ubrzati proces izdavanja i obrade istih uz zadovoljenje najviših sigurnosnih standarda. Isto tako je bilo vrlo interesantno vidjeti u praksi napredna rješenja za upravljanje sadržajem web portala i web trgovina te e-learning koncept učenja putem računala. 

U demo sobi predstavljena su odabrana rješenja KING ICT-a.

Mrežni operativni centar (NOC)
U demo sobi predstavljen je u punoj funkcionalnosti mrežni operativni centar - NOC (Network Operations Center) kao centralno mjesto nadzora i upravljanja računalnim mrežama i uređajima dostupnih unutar računalne mreže. Prikazan je nadzor mreže, praćenje, analiziranje i rješavanje mrežnih problema, rješavanje problema poslužitelja i servisa koji se izvršavaju na poslužiteljima i svih drugih uređaja koji omogućavaju softversku ili hardversku upravljivost, kao i nadzor elemenata podatkovnog centra i sustava tehničke zaštite. Sudionici su imali priliku vidjeti softversko rješenje koje omogućuje prikaz statusa kako uređaja tako i računalnih servisa koji zbog svoje funkcionalne važnosti zahtijevaju nadzor dvadeset i četiri sata. Isto tako su imali priliku vidjeti povezanost NOC centra sa procesom upravljanja incidentima i njihovim rješavanjem. Ovakav nadzor je pokazao koje su mogućnost brze eskalacije prema odgovornom timu za rješavanje incidenata i sprječavanje havarije.

Napredna rješenja tehničke zaštite uz integraciju logičke i fizičke sigurnosti
Sustavi mrežnog video nadzora, mrežne kontrole pristupa, mrežne protuprovale i njihova integracija u centralni nadzorni sustav (KING ICT Situation Management aplikacija) su rješenja tehničke zaštite koja su sudionici imali priliku vidjeti i isprobati u sklopu ovog štanda. Posebno je bilo interesantno vidjeti integracijske mogućnosti centralnog nadzornog sustava te intuitivan način prezentiranja alarmnih događaja i navođenje operatera kod obrade istog. Kod sustava mrežne protuprovale, poseban je naglasak bio na integraciji alarmnih informacija u dojavnom centru, kao i upravljanje udaljenim centralama putem mreže. U okviru mrežnog video nadzora prezentiran je bežični video nadzor na Omnicast platformi putem iPhone-a te je pokazana najnovija generacija Axis i Panasonic HD mrežnih kamera, kao i najmanji mrežni snimač na svijetu (Genetec SV-16). Posebna zanimljivost je bila prezentacija sustava prepoznavanja registarskih pločica automobila u pokretu na improviziranoj pisti gdje je kamera prepoznavala registarske pločice na malim automobilima koji se kreću brzinom od 150km/h. Kod sustava mrežne kontrole pristupa predstavljena je najnovija generacija pametnih kartica temeljena na iClass tehnologiji sa kontaktnim pametnim čipom (HID Crescendo), pri čemu je demonstriran sustav biometrijske autentikacije sa pohranjenim biometrijskim template-om u samoj kartici, kao i sustav integrirane logičke i fizičke sigurnsoti (integracija sa Active Directory-em).

Interaktivna rješenja za multimedijski prikaz, BI analizu i sigurnost izložbenih artikala u retail sektoru
Predstavljeno je vrlo inovativno rješenje, koje prikazuje integraciju sustava tehničke zaštite, sustav za upravljanje web sadržajem (CMS) i rješenja za mobilne platforme s ciljem pružanja kupcu svih potrebnih informacija o proizvodima na samom prodajnom mjestu. Primajući jedan od tri izložbena proizvoda u ruke, doznali ste više informacija o samom proizvodu na interaktivnom ekranu. Prikazanim sadržajima kompletnog rješenja mogli ste upravljati iz jedne točke putem CMS aplikacije, a za cjelokupnu sigurnost se brine sustav tehničke zaštite. Vlasnik sustava može u svakom trenutku dobiti informaciju o aktivnosti pojedinog izložbenog proizvoda (koliko puta je gledan, prosječno vrijeme gledanja.). Također je bio vrlo interesantan prikaz rješenja za mobilne uređaje, koji se temelji na očitanju QR kodova i direktnom povezivanju na pripadajući web sadržaj koji nam daje više informacija o dotičnom proizvodu te ste imali priliku podijeliti informacije o proizvodu sa svojim prijateljima na društvenim mrežama.

Sustavi daljinskog očitanja (metering) i povezivanje sa SAP sustavom
U demo sobi je predstavljeno SAP IS-U (industrijsko rješenje za Utility sektor – struja, voda, plin, komunalni otpad) i to u segmentu upravljanja mjernim podacima i upravljanja korisnicima. Prikazane su i napredne mogućnosti kod kreiranja tarifa u billing sustavu. U sklopu istog prezentacijskog postava prezentiran je u živo sustav mjerenja električne energije i bežičnog prijenosa mjernih rezultata. Opisan je koncept sustava daljinskog očitanja, koji služe za centralizirano prikupljanje podataka o potrošnji medija (struje, plina, vode, pare, otpadnih voda) te upravljanje izvršnim funkcijama upravljačkih sklopova na udaljenoj lokaciji. Prezentirane su osnovne značajke takvih sustava, kao praćenje potrošnje energije ili medija u stvarnom vremenu, dodatno praćenje statusa raznih parametara kao što su temperatura, tlak protok, alarmiranje ekscesnih situacija, korištenje GPRS mobilne mreže te kvalitetna analiza prikupljenih podataka u svrhu uštede energije i medija, predviđanja i planiranja potrošnje te naplata medija na osnovu stvarno potrošenog stanja (bez procijene).

Rješenja za izgradnju modularnog podatkovnog centra visoke učinkovitosti (Green data centar)
Vrlo je impozantno bilo vidjeti modularni podatkovni centar u malom, koji je u punoj funkcionalnosti predstavio sve bitne elemente (ormar, klima, UPS, nadzor) uz prikaz najnovijih tehnoloških trendova kao i kompatibilnosti ormara na različitoj IT opremi: serverima, sustavima pohrane, mrežnim preklopnicim te rješenjima za uštedu energije (UPS, klima). Posebna zanimljivost je bila prezentacija sigurnosnog sef za sustav pohrane na kojem je napravljen test vatrootpornosti, gdje se moglo vidjeti kako u praksi izgleda sef, koji je bio pod utjecajem požara.

Napredna CISCO mrežna rješenja za glasovnu i bežičnu komunikaciju temeljena na najnovijim tehnološkim standardima
Kao rješenje za glasovnu komunikaciju prezentiran je novi Cisco Unified Communications Manager 8.0 kao i povezivanje sa Contact Centrom. Cisco Unified Communication Manager (CUCM) sustav je sustav za upravljanje i kontrolu poziva (IP PBX) baziranom na CENTOS operativnom sistemu. U sklopu prezentacije samog CUCM sustava, uz prezentaciju osnovnih funkcionalnost posjetitelji su mogli vidjeti i integraciju sa Cisco Unified Contact Centrom Express (CCX). U sklopu prezentacije CCX-a posjetitelji su vidjeli osnovne komponente i alate s kojima se služe Agent i Supervizori u svakodnevnom radu. Kao rješenje za bežičnu komunikaciju predstavljena je Cisco CleanAir tehnologija koja omogućava detektiranje smetnji kod bežičnog prijenosa, nadzor na tim situacijama kao i mehanizme za izbjegavanja interferencija u sustavu. CleanAir tehnologija precizno detektira, razvrstava i otkriva više od 20 jedinstvenih izvora smetnji, uključujući bežične telefone, bežične video kamere, mikrovalne pećnice i Bluetooth uređaje, a istovremeno nadzire i klijentov promet.

Integrirano upravljanje identitetima i pristupom na logičke i fizičke resurse (IAM, CMS, PKI)U demo sobi sudionici su imali priliku vidjeti integriran sustav za upravljanje identitetima i pristupom na logičke i fizičke resurse (IAM, CMS, PKI). Istom pametnom karticom moglo se prijavljivati u sustav, digitalno potpisivati dokumente, sigurno printati dokumente, otvarati sigurnosne zone tehničke zaštite itd. IAM (Identity and Access Management) je poslovno-informatičko rješenje koje omogućuje centralizirano i konsolidirano upravljanje životnim ciklusom digitalnog identiteta korisnika kroz organizaciju. PKI (Public Key Infrastructure) je sustav za upravljanje i izdavanje digitalnih certifikata kojima se uspostavlja viša razina sigurnosti u IT sustavu. Kroz prezentaciju je pokazana namjena PKI kroz sigurnu prijavu korisnika u IT okruženje sa pametnim karticama, ko i namjena CMS (Card Management System) sustava za upravljanje životnim ciklusom pametnih kartica i njihovog sadržaja, koji omogućuje automatizirane i uređene procese izdavanja kartica, dodjele korisniku, spuštanja digitalnih certifikata, privremeno ili trajno povlačenje iz upotrebe, promjenu vlasništva i sl.

Rješenje koje prati razvoj vašeg dokumentacijskog poslovanja - aktivManager®
Prezentirana je DMS platforma, koja omogućava brz razvoj i implementaciju kompleksnih sustava s mogućnosti budućih proširenja funkcionalnosti i kapaciteta sustava. Sudionicima je predstavljena nova unaprijeđena inačica platforme kao i neka rješenja implementirana u raznim vertikalama (npr. registracija lijekova, odobravanje računa, javna uprava). Sudionici su imali priliku isprobati kako funkcionira proces podnošenja zahtjeva i izdavanja službene potvrde u elektronskom obliku korištenjem pametne kartice za autentikaciju. Isto tako je prezentiran sustav sigurnog printanja (Secure Printing Solution), koji omogućuje autoriziranu kontrolu sadržaja koji se ispisuje (ispis uz prethodnu autorizaciju pametnom karticom).

E-learning- napredni koncepti edukacije putem računalaKroz koncept e-learninga predstavljene su prednosti učenja putem računala u kontekstu edukacije djelatnika 21. stoljeća. Prikazano je kako kroz distribuciju stalno dostupnih, standardiziranih edukacijskih materijala, organizacijama koje zapošljavaju veliki broj djelatnika na različitim lokacijama e-learning pomaže u edukaciji, motivaciji, praćenju razvoja kompetencija i evaluaciji znanja. Posjetitelji štanda su imali priliku vidjeti kako se u živo kreira sadrža, kroj osebujan umjetnički izričaj kreatora sadržaja.