Novosti

Realiziran projekt elektroničke razmjene podataka između državnih institucija u Makedoniji


Ministarstvo informatičkog društva i administracije Republike Makedonije, kao Vladina nadležna institucija za razvoj i promociju informatičkog društva te kreiranje nacionalne strategije za razvoj elektroničkih komunikacija na državnoj i poslovnoj razini, pokrenulo je projekt modernizacije sustava interoperabilnosti.

Projekt je pokrenut s ciljem efikasnije elektroničke razmjene podataka, a rezultat je sustav koji predstavlja temelj za brz razvoj naprednih usluga građanima i poslovnoj zajednici.

Platforma sustava interoperabilnosti u ovom trenutku uključuje 19 institucija koje međusobno razmjenjuju podatke kroz 27 web servisa. Visokosofisticirana platforma sustava nudi mogućnost uključivanja neograničenog broja novih institucija i web usluga, sukladno potrebama.

Projekt modernizacije, proširenja i adaptacije sustava interoperabilnosti inicirala je makedonska Vlada, nositelj projekta je Ministarstvo informatičkog društva i administracije, a realizirao ga je KING ICT Makedonija od 2015. do 2016. Projekt uključuje i adaptivno održavanje u trajanju od 5 godina nakon implementacija sustava.

O sustavu interoperabilnosti

Modernizacija sustava interoperabilnosti bazira se na najboljoj europskoj praksi i standardima za interoperabilnost. Među karakteristikama sustava naročito se ističu:

visoke performanse sustava – jedna se poruka u prosjeku kompletno procesuira za 3 do 5 sekundi
sigurna i povjerljiva razmjena podataka, sukladno Makedonskim nacionalnim okvirima interoperabilnosti– korisnička najava u sustav s digitalnim osobnim certifikatima, kriptiranje/dekriptiranje poruke, SSL i VPN komunikacija, Time Stamp verifikacija
dostupnost sustava 99,7%
automatsko nadgledanje i izvještavanje o promjenama u stanju sustava

U okviru projekta realizirano je: 

- definiranje i isporuka protokola i standarda za razmjenu podataka i dokumenata u elektroničkom obliku
- projektiranje i dizajn odgovarajuće arhitekture kako bi se osigurala visoka dostupnost  sustava
- razvoj i implementacija moderniziranog centralnog sustava (centralni komunikacijski server) i komunikacijskog klijenta za svaku instituciju
- adaptacija postojećih 5 institucija na modernizirano rješenje i proširivanje postojećeg sustava s novih 14 institucija
- adaptacija postojećih 7 web servisa na modernizirano rješenje te razvoj i implementacija novih 20 web servisa
- isporuka, instalacija i konfiguracija ICT opreme u nove institucije te konsolidacija postojeće opreme
- instalacija i konfiguracija redundantnih komunikacijskih linkova između svakog komunikacijskog klijenta i centralne lokacije
- implementacija visokosigurnosnih mehanizama sustava za sigurnu i povjerljivu razmjenu informacija između institucija

Hardverska platforma sustava temelji se na redundantnom serverskom okruženju, uređaju za pohranu podataka i odgovarajućim mrežnim uređajima, virtualiziranim i postavljenim u Hyper-V FailoverCluster. Platforma centralnog sustava temelji se na Microsoft BizTalk 2013 i Microsoft SQL 2014 tehnologiji. Sustav je razvijen u .Net tehnologiji. Svaki komunikacijski klijent komunicira s centralnim sustavom putem dva redundantna linka.